SEO optimalizace
Ze statistik vyplývá, že nejvíce návštěvníků stránek přichází přes vyhledávače. A pokud mluvíme o vyhledávači, je tím v naprosté většině míněn fulltextový vyhledávač, který aktivně vyhledává a prohledává weby, a vytváří vlastní databázi na základě dotazů návštěvníků, nabízí vyhledávání ze svého fulltextového pohledu. Základním předpokladem k tomu, aby se návštěvníci o nově vytvořených stránkách dozvěděli a přišli na ně, je, aby se o nich dozvěděly vyhledávače. Proto se jako provádí registrace nově vytvořených stránek do katalogů odkazů.
Proč registrovat stránky do katalogů, když ty jsou oddělené od vyhledávačů?
Řada vyhledávacích robotů totiž jako první navštěvuje právě tyto katalogy. Jako katalog si představte web rozdělený podle kategorií, který obsahuje odkazy na jiné weby. Registrace do katalogů se provádí ručně s vhodně zvolenými klíčovými slovy. Ve většině katalogů si můžete koupit pozici zobrazování.
Určitě už jste slyšeli o pojmu Ranking stránek?
S tímto pojmem se budeme setkávat i nadále a zaslouží tedy vysvětlení. Každá stránka je hodnocena podle určitých kritérií a jako výsledek je jí přiřazena hodnota kvality a to každým vyhledávačem jiná. Vyhledávač Google stanovuje PageRank a přiřazuje stránkám hodnoty v rozmezí 0-10, Seznam hodnotí pomocí SRank s hodnotami 0-100 a tak bychom mohli pokračovat i nadále (JyxoRank…). Naším cílem je vytvořit stránku, která bude mít co nejvyšší hodnotu a tím se zobrazovat při vyhledávání na prvních pozicích.
Podle statistik serveru Navrcholu byl v roce 2008 nejpoužívanější vyhledávač Seznam s 60% podílem, za ním Google s 24% podílem, Centrum 5,5% podíl a následují ostatní vyhledávače. Výsledky jsou ale rozdílné například podle toho, jaké oblasti se vaše stránky věnují. Prodáváte-li hardware, je pro vás důležitý Google (27 %). Komerční stránky jsou navštěvovány ze třetiny ze Seznamu a 4 % přichází z katalogu Firma.cz. Například městům dominuje Seznam z více než poloviny. V českých podmínkách je tedy třeba optimalizovat primárně pro vyhledávač Seznam, pak Google a další.
Základní předpoklady vašeho webu, aby byl úspěšný = SEOoptimalizovaný:
- Validní kód.
Všechny naše weby jsou pro roboty příjemné, neobsahují chyby, pro které by byly roboty penalizované. - Kvalitní webhosting.
Jestliže přijde robot na vaše stránky a nenajde je z důvodu výpadku serveru, vyřadí je po čase při opakující se situaci z vyhledávání. - Vhodně zvolené texty, dobrá struktura nadpisů.
Použití klíčového slova v metaznačce Title, dobré hodnocení stránek uvnitř webu ve spojení s dobrou strukturou. Klíčová slova na stránce. Často svým zákazníkům doporučujeme vhodného textaře, protože obsah textu může znamenat klíčovou pozici ve vyhledávání. - Obsahová relevance příchozích odkazů.
Odkazy, které jsou z vašeho oboru, a ukazují na vaše stránky, jsou pro roboty hodnotnější než odkazy mimo váš obor podnikání (v praxi to znamená, že pokud podnikáte ve stavebnictví a ukazuje na vás strana s prodejem mobilů, nemá to pro robota takovou váhu, jako když na vás ukazuje dodavatel stavebního materiálu). - Vnitřní struktura odkazů.
- Stáří stránek.
Starší stránky jsou považované za relevantnější než nové. - Celková popularita stránek, odkazujících na váš web.
- Tempo nárůstu nových příchozích odkazů.
Co dále ovlivňuje umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání?
- Vzájemná poloha nalezených slov.
- Umístění nalezených slov.
- Umístění fráze nebo hledaného slova v titulku stránky, metaznačce Description, nadpisech.
Co k lepšímu umístění nepomůže:
- stránky bez titulů,
- málo textu,
- žádné odchozí linky,
- příliš mnoho tučného textu,
- mnoho nadpisů H1, H2,
- duplikované stránky.
Faktory, které vašim stránkám uškodí:
- stránky jsou často nepřístupné pro roboty,
- obsah je velmi podobný nebo totožný s obsahem jiných stránek,
- příchozí odkazy nejsou valné hodnoty, přicházejí ze spamujících stránek,
- duplicitní metaznačky Title a Description na mnoha stránkách webu,
- zapojení do nejrůznějších link farem a systému nákupu zpětných odkazů.
Z celkového přehledu je jasné, že se nejedná o statickou činnost (postup., který si napíšete a bod po bodu provedete), ale pro každého klienta je třeba zvolit unikátní strategii, která stránky učiní jako SEO optimalizované. Neztrácejte svůj drahocenný čas a spolehněte se na nás a naše zkušenosti v oblasti SEO optimalizace. Zjistit, co od svých stránek očekáváte, v jakém časovém období, jak velkou investici jste schopni vložit, a na základě tohoto vám nabídneme řešení, které bude pro vás ideální.
Chcete více informací o SEO, napište nám a rádi přijdeme na konzultaci k vám do firmy…